Wijkraden klaar voor de toekomst

nieuws

Op 3 juli kwamen leden van de vijf wijkraden tegen het eind van de middag bijeen in het gemeentehuis, samen met twee wijkregisseurs. Zij waren uitgenodigd door wethouder Soetendal, om samen de afronding te vieren van het project ‘Doorontwikkeling Wijkraden’.

Functioneren Wijkraden

Doel van dit project is om het functioneren van de wijkraden te versterken, onder meer door gezamenlijk een nieuwe werkwijze te ontwikkelen. Dit is afgelopen jaar gebeurd onder de bezielende begeleiding van bureau JSO (zie het eerdere bericht op onze site, via deze link).

Actiepunten

De uitkomst het project ‘Doorontwikkeling Wijkraden’ heeft geresulteerd in een nieuwe werkwijze, waaruit een aantal actiepunten naar voren komt. Denk daarbij aan een communicatiecampagne (om de wijkraden meer bekendheid te geven), de werving van nieuwe leden en het opstellen van een jaarplan 2025 door iedere wijkraad. De gemeente en de wijkraden zullen de komende tijd gezamenlijk uitvoering geven aan de nieuwe werkwijze. Het College van B&W heeft de nieuwe werkwijze ook vertaald in het reglement voor de wijkraden.

Interesse als wijkraadslid?

Via deze link kun je de brief over de doorontwikkeling van de wijkraden lezen, waarmee het College van B&W de gemeenteraad heeft geïnformeerd. Heb je interesse in (het lidmaatschap van) onze wijkraad? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.

De wethouder en de voorzitters van de verschillende Wijkraden
wethouder Soetendal samen met vertegenwoordigers van de vijf wijkraden.
foto: Sandra Kornet-van Duijvenboden