College van B&W bezoekt Wijkraad

nieuws

Op dinsdag 24 oktober 2023 was het College van B&W op bezoek bij Wijkraad Valkenburg zh. De ontmoeting begon om 14.00 uur in Het Dorpshuis. Daarna was het de bedoeling om op de fiets te stappen en een aantal plekken te bezoeken. Maar het weer gooide roet in het eten.

Zorgvleugel

Het was zeer regenachtig en daarom werd besloten om de fietsen maar laten staan. Na een kennismakingsrondje was er een gesprek met podotherapeut Johan den Dulk. Bij de nieuwbouw van Het Dorpshuis is er een zorgvleugel gerealiseerd, waarin naast de podotherapie van Johan den Dulk ook een fysiotherapeut is gevestigd. Ook zijn er spreekuren van een kinderpsycholoog en van de thuiszorg.

De Peuk

De verschillende punten waar het gezelschap langs had willen fietsen is wel aan de orde gekomen en met het College besproken. Aan het eind van de middag werd het gesprek voortgezet bij De Peuk aan het Recreatiepad waar het bestuur van de Oranjevereniging Wilhelmina informatie gaf over de ontwikkelingen van dit pand. Er was een heerlijk Indonesisch buffet geregeld. Tijdens het nuttigen hiervan werden Wijkraadsleden en College middels een presentatie meegenomen in de ontwikkelingen van het Peukgebouw. ’s Avonds had het College nog een digitale bijeenkomst met de inwoners van Valkenburg.

Een groepsfoto in de Peuk van het College van B&W en de Wijkraadsleden van Valkenburg